Test je kennis
Vraag 1
Vraag 2
Vraag 3
Vraag 4
Vraag 5
Als jouw bedrijf niet direct bijdraagt aan negatieve impact of deze veroorzaakt, hoef je ook geen herstel te bieden.
Juist
Onjuist
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Ook als je niet direct bijdraagt aan negatieve effecten kan je meewerken aan herstel. Als bijvoorbeeld negatieve impact wordt veroorzaakt door je zakenpartner, kan je invloed uitoefenen zodat herstel geboden wordt.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Ook als je niet direct bijdraagt aan negatieve effecten kan je meewerken aan herstel. Als bijvoorbeeld negatieve impact wordt veroorzaakt door je zakenpartner, kan je invloed uitoefenen zodat herstel geboden wordt.
Test je kennis
Vraag 1
Vraag 2
Vraag 3
Vraag 4
Vraag 5
Het is belangrijk om ook met externe stakeholders in gesprek te gaan om herstelmaatregelen te identificeren.
Juist
Onjuist
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is juist.
Het is erg belangrijk dat het perspectief van slachtoffers wordt meegenomen in het identificeren van passende herstelmaatregelen.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is juist.
Het is erg belangrijk dat het perspectief van slachtoffers wordt meegenomen in het identificeren van passende herstelmaatregelen.
Test je kennis
Vraag 1
Vraag 2
Vraag 3
Vraag 4
Vraag 5
Het klachtenmechanisme is alleen bedoeld voor interne werknemers.
Juist
Onjuist
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Het klachtenmechanisme moet beschikbaar zijn voor interne en externe stakeholders. Bijvoorbeeld voor eigen werknemers, werknemers van leveranciers, Ngo’s, vakbonden en klanten.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Het klachtenmechanisme moet beschikbaar zijn voor interne en externe stakeholders. Bijvoorbeeld voor eigen werknemers, werknemers van leveranciers, Ngo’s, vakbonden en klanten.
Test je kennis
Vraag 1
Vraag 2
Vraag 3
Vraag 4
Vraag 5
Het is essentieel dat het klachtenmechanisme vertrouwd wordt door medewerkers.
Juist
Onjuist
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is juist.
Het is belangrijk dat het klachtenmechanisme wordt vertrouwd door medewerkers om te zorgen dat het gebruikt wordt. Er is namelijk een grote kans dat als er geen vertrouwen is in het systeem, er geen klachten worden gemeld, ook als deze wel aanwezig zijn.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is juist.
Het is belangrijk dat het klachtenmechanisme wordt vertrouwd door medewerkers om te zorgen dat het gebruikt wordt. Er is namelijk een grote kans dat als er geen vertrouwen is in het systeem, er geen klachten worden gemeld, ook als deze wel aanwezig zijn.
Test je kennis
Vraag 1
Vraag 2
Vraag 3
Vraag 4
Vraag 5
In het klachtenmechanisme wordt een lijst bijgehouden van melders.
Juist
Onjuist
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Het is belangrijk dat melders anoniem een melding kunnen doen van een klacht.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Het is belangrijk dat melders anoniem een melding kunnen doen van een klacht.
Test je kennis
Hieronder vind je al jouw goede en foute antwoorden nog een keer op een rijtje. Per vraag lees je ook wat het goede antwoord is.
Als jouw bedrijf niet direct bijdraagt aan negatieve impact of deze veroorzaakt, hoef je ook geen herstel te bieden.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Ook als je niet direct bijdraagt aan negatieve effecten kan je meewerken aan herstel. Als bijvoorbeeld negatieve impact wordt veroorzaakt door je zakenpartner, kan je invloed uitoefenen zodat herstel geboden wordt.
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Ook als je niet direct bijdraagt aan negatieve effecten kan je meewerken aan herstel. Als bijvoorbeeld negatieve impact wordt veroorzaakt door je zakenpartner, kan je invloed uitoefenen zodat herstel geboden wordt.
Het is belangrijk om ook met externe stakeholders in gesprek te gaan om herstelmaatregelen te identificeren.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is juist.
Het is erg belangrijk dat het perspectief van slachtoffers wordt meegenomen in het identificeren van passende herstelmaatregelen.
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is juist.
Het is erg belangrijk dat het perspectief van slachtoffers wordt meegenomen in het identificeren van passende herstelmaatregelen.
Het klachtenmechanisme is alleen bedoeld voor interne werknemers.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Het klachtenmechanisme moet beschikbaar zijn voor interne en externe stakeholders. Bijvoorbeeld voor eigen werknemers, werknemers van leveranciers, Ngo’s, vakbonden en klanten.
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Het klachtenmechanisme moet beschikbaar zijn voor interne en externe stakeholders. Bijvoorbeeld voor eigen werknemers, werknemers van leveranciers, Ngo’s, vakbonden en klanten.
Het is essentieel dat het klachtenmechanisme vertrouwd wordt door medewerkers.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is juist.
Het is belangrijk dat het klachtenmechanisme wordt vertrouwd door medewerkers om te zorgen dat het gebruikt wordt. Er is namelijk een grote kans dat als er geen vertrouwen is in het systeem, er geen klachten worden gemeld, ook als deze wel aanwezig zijn.
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is juist.
Het is belangrijk dat het klachtenmechanisme wordt vertrouwd door medewerkers om te zorgen dat het gebruikt wordt. Er is namelijk een grote kans dat als er geen vertrouwen is in het systeem, er geen klachten worden gemeld, ook als deze wel aanwezig zijn.
In het klachtenmechanisme wordt een lijst bijgehouden van melders.
Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Het is belangrijk dat melders anoniem een melding kunnen doen van een klacht.
Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is onjuist.
Het is belangrijk dat melders anoniem een melding kunnen doen van een klacht.