Test je kennis

Vraag 1

Vraag 2

Vraag 3

Vraag 4

Vraag 5

Als jouw bedrijf niet direct bijdraagt aan negatieve impact of deze veroorzaakt, hoef je ook geen herstel te bieden. 

Juist

Onjuist

Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is onjuist.


Ook als je niet direct bijdraagt aan negatieve effecten kan je meewerken aan herstel. Als bijvoorbeeld negatieve impact wordt veroorzaakt door je zakenpartner, kan je invloed uitoefenen zodat herstel geboden wordt.

Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is onjuist.


Ook als je niet direct bijdraagt aan negatieve effecten kan je meewerken aan herstel. Als bijvoorbeeld negatieve impact wordt veroorzaakt door je zakenpartner, kan je invloed uitoefenen zodat herstel geboden wordt.

Volgende vraag   ›

Test je kennis

Vraag 1

Vraag 2

Vraag 3

Vraag 4

Vraag 5

Het is belangrijk om ook met externe stakeholders in gesprek te gaan om herstelmaatregelen te identificeren. 

Juist

Onjuist

Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is juist.


Het is erg belangrijk dat het perspectief van slachtoffers wordt meegenomen in het identificeren van passende herstelmaatregelen.

Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is juist.


Het is erg belangrijk dat het perspectief van slachtoffers wordt meegenomen in het identificeren van passende herstelmaatregelen.

Volgende vraag   ›

Test je kennis

Vraag 1

Vraag 2

Vraag 3

Vraag 4

Vraag 5

Het klachtenmechanisme is alleen bedoeld voor interne werknemers. 

Juist

Onjuist

Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is onjuist.


Het klachtenmechanisme moet beschikbaar zijn voor interne en externe stakeholders. Bijvoorbeeld voor eigen werknemers, werknemers van leveranciers, Ngo’s, vakbonden en klanten.

Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is onjuist.


Het klachtenmechanisme moet beschikbaar zijn voor interne en externe stakeholders. Bijvoorbeeld voor eigen werknemers, werknemers van leveranciers, Ngo’s, vakbonden en klanten.

Volgende vraag   ›

Test je kennis

Vraag 1

Vraag 2

Vraag 3

Vraag 4

Vraag 5

Het is essentieel dat het klachtenmechanisme vertrouwd wordt door medewerkers. 

Juist

Onjuist

Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is juist.


Het is belangrijk dat het klachtenmechanisme wordt vertrouwd door medewerkers om te zorgen dat het gebruikt wordt. Er is namelijk een grote kans dat als er geen vertrouwen is in het systeem, er geen klachten worden gemeld, ook als deze wel aanwezig zijn.

Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is juist.


Het is belangrijk dat het klachtenmechanisme wordt vertrouwd door medewerkers om te zorgen dat het gebruikt wordt. Er is namelijk een grote kans dat als er geen vertrouwen is in het systeem, er geen klachten worden gemeld, ook als deze wel aanwezig zijn.

Volgende vraag   ›

Test je kennis

Vraag 1

Vraag 2

Vraag 3

Vraag 4

Vraag 5

In het klachtenmechanisme wordt een lijst bijgehouden van melders. 

Juist

Onjuist

Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is onjuist.


Het is belangrijk dat melders anoniem een melding kunnen doen van een klacht.

Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is onjuist.


Het is belangrijk dat melders anoniem een melding kunnen doen van een klacht.

Antwoorden   ›

Test je kennis

Hieronder vind je al jouw goede en foute antwoorden nog een keer op een rijtje. Per vraag lees je ook wat het goede antwoord is.

correct
incorrect

Als jouw bedrijf niet direct bijdraagt aan negatieve impact of deze veroorzaakt, hoef je ook geen herstel te bieden.

Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is onjuist.


Ook als je niet direct bijdraagt aan negatieve effecten kan je meewerken aan herstel. Als bijvoorbeeld negatieve impact wordt veroorzaakt door je zakenpartner, kan je invloed uitoefenen zodat herstel geboden wordt.

Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is onjuist.


Ook als je niet direct bijdraagt aan negatieve effecten kan je meewerken aan herstel. Als bijvoorbeeld negatieve impact wordt veroorzaakt door je zakenpartner, kan je invloed uitoefenen zodat herstel geboden wordt.

correct
incorrect

Het is belangrijk om ook met externe stakeholders in gesprek te gaan om herstelmaatregelen te identificeren.

Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is juist.


Het is erg belangrijk dat het perspectief van slachtoffers wordt meegenomen in het identificeren van passende herstelmaatregelen.

Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is juist.


Het is erg belangrijk dat het perspectief van slachtoffers wordt meegenomen in het identificeren van passende herstelmaatregelen.

correct
incorrect

Het klachtenmechanisme is alleen bedoeld voor interne werknemers.

Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is onjuist.


Het klachtenmechanisme moet beschikbaar zijn voor interne en externe stakeholders. Bijvoorbeeld voor eigen werknemers, werknemers van leveranciers, Ngo’s, vakbonden en klanten.

Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is onjuist.


Het klachtenmechanisme moet beschikbaar zijn voor interne en externe stakeholders. Bijvoorbeeld voor eigen werknemers, werknemers van leveranciers, Ngo’s, vakbonden en klanten.

correct
incorrect

Het is essentieel dat het klachtenmechanisme vertrouwd wordt door medewerkers. 

Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is juist.


Het is belangrijk dat het klachtenmechanisme wordt vertrouwd door medewerkers om te zorgen dat het gebruikt wordt. Er is namelijk een grote kans dat als er geen vertrouwen is in het systeem, er geen klachten worden gemeld, ook als deze wel aanwezig zijn.

Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is juist.


Het is belangrijk dat het klachtenmechanisme wordt vertrouwd door medewerkers om te zorgen dat het gebruikt wordt. Er is namelijk een grote kans dat als er geen vertrouwen is in het systeem, er geen klachten worden gemeld, ook als deze wel aanwezig zijn.

correct
incorrect

In het klachtenmechanisme wordt een lijst bijgehouden van melders. 

Deze vraag heb je niet goed beantwoord, de stelling is onjuist.


Het is belangrijk dat melders anoniem een melding kunnen doen van een klacht.

Deze vraag heb je goed beantwoord, de stelling is onjuist.

Het is belangrijk dat melders anoniem een melding kunnen doen van een klacht.

2025-02-10 10:19:35
  • Introductie
  • Inhoudsopgave trainingsmodules
  • Module 1
  • Module 1.1
  • Module 1.2
  • Module 1.3
  • Module 2
  • Module 2.1
  • Module 2.2
  • Module 2.3
  • Module 3
  • Module 3.1
  • Module 3.2
  • Module 3.3
  • Module 4
  • Module 4.1
  • Module 4.2
  • Module 5
  • Module 5.1
  • Module 5.2
  • Module 6
  • Module 6.1
  • Module 6.2
  • Module 7
  • Module 7.1
  • Module 7.2
  • Contact
2025-02-06 00:00:00